باسمه تعالی

 

((  دردنامه ترانزیت ))

مدیران محترم شرکت های حمل و نقل بین المللی

سلام علیکم

          احتراماً بررسی ها ، مطالعه کتب قوانین و آیین نامه های مسلط بر امر حمل و نقل بین المللی به ویژه در موضوع ترانزیت و نیز تعدد بی حد و حصر آن به روشنی حکایت از آن دارد که در پس پرده این عزمی جدی برای به چالش کشیدن بنگاه های اقتصادی فعال در این بخش برای ایجاد موانع جدی و حذف آن در کشور دارد . دوایر موجود و مدعیان مبارزه با قاچاق کالا و ارز نفس کشیدن در هوای ترانزیت را نیز از مظاهر قاچاق تلقی  نموده و دوایر رسیدگی کننده به این اتهام متأسفانه با دارایی کمترین دانش و اطلاعات در حوزه حمل و نقل بین المللی صرفاً مستند به شکوائیه های دریافت شده و بدون ایجاد امکان کوچکترین دفاعی برای شما در چرخه ناموزون رسیدگی به خرد کردن روح و روان و سرمایه های سرمایه گذاران بدون محابا همت روز افزون گماشته اند .

   اینکه این اقدام بلا تردید خیانت ملی است و حذف ترانزیت در کشور تا چه اندازه به اقتصاد و امنیت کشور لطمات جبران ناپذیری وارد آورده ، می آورد و خواهد آورد اکنون در مقابل دیدگان بسته ، گوش ناشنوا و قلبی مقلوب بیگانه قرار دارد .

  تشکل های صنفی ما نیز متأسفانه تا کنون هیچ اقدام عملی و جدی در راه اصلاح وضع موجود نداشته و متأسفانه حتی پای این بنا حق نوشته ها امضاء اتاق بازرگانی برترین تشکل صنفی کشور یا بعبارتی پارلمان بخش خصوصی به چشم می خورد .

    صراحتاً و صادقانه عرض می کنم ضریب امنیت شغلی و شاخص سهولت در این کسب و کار صفر و حتی بسی پایینتر از صفر ارزیابی می شود .

    شرکتهای حمل و نقل بیشماری در عرصه این فلاکت گرفتار آمده اند که متأسفانه نجیبانه با این معضل خانمانسوز دست و پنجه نرم می کنند و بر اساس فرهنگ سنتی کسب و کار ما ایرانی ها دم نزده و هر روز بیشتر از دیروز در منجلاب آن فروتر می روند .

   این نجابت سنتی موجبات تاریک ماندن این راه پر خطر را برای سایر همکاران رقم زده و تا همکاران عزیز به این دام درنیامده اند درک و لمس این مصیبت عظمی فرا نخواهد آمد .

  نگاه انتفاعی دوایر مربوط به موضوع ، قوانین مطروح که آهنگر بلخ را هم به گردن زدن مسگر شوشتری ختم می کند ، بلاشک در صورت گرفتار آمدن بنیان موسسه اقتصادی شما را از ریشه خواهد کند .

   ارزش گزاری خارج از واقعیت و طرح جرایم خارج تر از واقعیت آن و اعداد و ارقامی که فقط در رویا برای شرکت حمل و نقل قابل دیدار خواهد بود تلاش مذبوحانه ای برای ناتوان کردن در دفاع و نابودسازی ترانزیت کننده است که بی شک متولیان اجر آن را بیرون از این مرز ها دریافت خواهند کرد . اگرچه در پیشگاه خدا ، قرآن و مردم شریف ایران اگر در دنیا مقدر نشد انشاء اله در آخرت پاسخگو خواهند بود .

    صمیمیانه عرض می کنم تا وجود و حضور قوانین موجود و مرجع رسیدگی کننده امروز فعالیت در حوزه ترانزیت و تلاش در این باره خودزنی و عبور از میدان مین است ، تا قبل از اینکه رمه شما به دست گرگ بیافتد چاره اندیشی کنید.      

   شما در این حوزه کسب و کار به اندازه سر یک سوزن امنیت شغلی ، نهاد مدافع ،  و در صورت بروز حادثه کمتر از یک سر سوزن عزت و احترام و اعتبار برایتان پیش بینی نشده .

    اول اینکه ؛ مطالعه دقیق قوانین مطروحه را توصیه و نهایت دقت و تلاش را برای آنکه در دام نیفتید اعمال ولکن بدانید حادثه خبر نمی کند و اصلاً شاید اگر به دقت موارد را بررسی بفرمائید و پای صحبت همکاران مصیبت زده بنشینید بی گمان بدنبال تعطیل این کسب و کار و تغییر شغل باشید . شاید در سایه حذف ترانزیت دشمنان پشت میز نشسته آرام یافته و البته در آن هنگام نوشدارو بعد از مرگ سهراب نصیبمان شود .

  دوم اینکه ؛ تشکل های صنفی خود را مکلف بدانند اقدامات عملی و جدی در جهت اصلاح قوانین موجود و تعاریف غلط مطروح تا وصول نتیجه در صدر امور قرار گیرد . بدانید مسامحه کاری شما را به جایی خواهد رساند که دیگر عضوی باقی نمانده باشد تا شما داعیه راهبری تشکل آن را داشته باشید .

  سوم اینکه ؛ اعضای گرفتار آمده صادقانه مشکلات و پرونده های موجود را برای اطلاع ، آگاهی و کسب تجربه همکاران در تالار های صنفی در اختیار سایر اعضاء قرار دهند ، اگرچه باز هم داریم همکارانی که سرگرم و سرخوش به آن توجه نمی کنند و پای در دام صدای بانگشان متأثرمان می کند .

  چهارم آنکه ؛ با جدیت تمام مقابله به مثل و رونمایی از تخلفات دوایر مسلط بر امر ترانزیت و شرکتهای حمل و نقل بین المللی را سر لوحه امور قرار داده ابواب جمعی محترم مکلف باشند از هرگونه مسامحه و تعامل بری و در صورت مشاهده کوچکترین تخلف به نهاد های زیربط گزارش نموده تا با رسوایی عاملان اصلی تخلفات و آنچه به درست یا غلط قاچاق نامگذاری شده گامی برای رهایی بی گناهان برداشته و بیش از این بی گناهان قربانی پیش پای گناهکاران ومتولیان اصلی قاچاق کالا و ارز نباشند .

  پنجم اینکه ؛ بدانید همکاران و دوستان زیادی در این دام گرفتار آمده و سالهاست با این مصیبت دست و پنجه نرم می کنند و اکنون نیاز به همراهی و حمایت شما دارند . آن را دریغ نکنید ، بدانید شاید به طور متوسط اگر نگویم هر روز یک شرکت حمل و نقل بین المللی به بقین هر ماه یک شرکت حمل و نقل بین المللی در راه اعتلای ترانزیت کشور ، توسعه و تعالی اقتصادی ایجاد امنیت و اشتغال به لطائف الحیل به خیل اسراء، جانبازان و انشااله شهداء این راه می پیوندد .

                                                                                                     ​​​​​​  پایدار باشید

احمد فرخی حاجی آباد


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین جستجو ها